måndag 27 juli 2015

Att välja utmaningar och få hjälp

Kanske var det symtomatiskt att förra inlägget som följdes av två års blogg-paus hade titeln "Första hjälpen" och beskrev det övertyngda äppleträdet och nödvändigheten av kommande beskärning. Att plocka bort för att bättre kunna bära frukt. Bloggen lades i träda, medan jag strävat vidare för att få ihop jobb, avhandlingsarbete och annat som hör livet till.


 Trädgårdslivet har gått på sparlåga och de goda intentionerna "att se trädgården med lite större kärlek och lust", har mest utmynnat i djupa suckar när jag skådat ut över kullen från min arbetsstol där jag tillbringar flest timmar.

... men det har också funnits stunder då jag känt att det är härligt att få ta sig an utmaningar...

 
... och att bli femtio kändes inte så hemskt. När jag började tänka på firandet kom jag fram till att det jag längtade och behövde allra mest var att träffa er vänner för några timmars samvaro i trädgården. Så - här följer några inlägg från Trädgårdsfesten. Bloggen (och större trädgårdsprojekt) kommer förmodligen gå i dvala igen- men det blir en betydligt vackrare Törnrosasömn. Tack för hjälpen!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar