tisdag 20 augusti 2013

Första hjälpen

Vårt Aroma-äppleträd bär massor av frukt i år. Jag har gallrat karten så högt upp jag kunde nå - men nu förstår jag att man måste vara mycket tuffare. Äpplena sitter tätt och växer sig stora.


Jag förlitade mig på att frukt brukar falla av när det blir för trångt och så brukar någon älg dyka upp och ruska om trädet på höstkanten. Men - idag visade det sig att en hel gren fallit ner då den blivit allt för tung.



 Så jag fick ta fram första-hjälpen-kittet med lackbalsam för den sargade stammen

 
 
Nu är fönstersmygarna fulla av äpplen som förhoppningsvis kan mogna även om de inte hunnit växa sig fullstora. Och trädet har fått stöttor för de tyngsta grenarna. När jag skördat äpplena får det bli ännu mer beskärning för att få trädet i balans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar