måndag 29 april 2013

Dröm och verklighet

Ett par av er har uttryckt beundran för det vackra salladslandet.
Låt mig förtydliga: det är inte mitt.
Det är Läckö slotts. Och fullkomligt missvisande när det nu är Vår trädgård som den här bloggen handlar om.
Fast det säger kanske ändå en del om drömmar, ambitioner och förhoppningar.
Visst vore det härligt att ha ett vackert salladsland i Barock-stil.

Salladsland från Läckö slott. Frontbild på min blogg.
 
Om jag tänker på hur mina försök att så sallad fallit ut inser jag att jag inte Har någon slottsträdgård. Jag har istället tagit genvägen via Coops grönsaksdisk och puttat ner sallad i kruka som annars skulle hamnat i komposten efter köket. Så vi Har haft lite sallad i landet. Tills sniglarna och rådjuren gladeligen festade loss.

Och när det gäller ambitionsnivå nöjer jag mig med om vårt lilla trädgårdsland får lite mer grönsaker än ogräs i år. Så här ser utgångsläget ut:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar